torsdag den 21. juni 2007

Om at bo nær en åben terrassedør.

Når jeg er hjemme i Ribe, så er det sådan, at Børnene har kontor på deres værelser og Lise har henne i hjørnet af stuen.... og jeg?... Ja, jeg bor for enden af spisebordet med mit lille studio-in-a-box. Enden af spisebordet er lige ved siden af terrassedøren, som om sommeren altid står åben.
Og der sidder jeg så og tjekker mail, chatter (meget) på Messenger, surfer 'å æ net, og det er også her, jeg drikker min morgen-, formiddags-, eftermidags-, og indimellemdeandrekopper-kaffe. Ja, selfølgelig arbejder jeg osse med lydredigering og så'n.

Det er hyggeligt. Jeg har udsyn over hele stuen, hele køkkenet, hele terrassen og hele mit "kontor".... Det er der så også en anden en der har.
Han er "med far på arbejde" hver dag. Det er gravhunden Scooby, som enten ligger under bordet, for (og på) mine fødder, eller i sofaen, hvor han har samme udsyn som jeg, blot fra en anden vinkel forstå's.

Sidste sommer, da jeg indførte kontoret her ved bordet, blev jeg ganske ofte forstyrret af den kjære vovse.. i sagens- og hans egen- natur, er han jo en vogter (passser på farmand, når han er alene hjemme)...og det afstedkommer jo et udbrud eller to. Man kunne ligefrem se, at han lå på lur efter alt hvad der bevægede sig uden for hækken, og PLUDSELIG, bedst som man tro'de vovsen slumrede, satte han i et meget typisk gravhundekamphyl med efterfølgende vovovovovov! og strøg som en raket tværs gennem stuen, ud over terrassedørtrinet og halvvejs gennem hækken for at skælde ud og skræmme hvad end det nu var der kom forbi.

Dette afstedkom jo så nok liiige et par reaktioner fra undertegnede, som sad meget fordybet i dagens opgaver. For det første fik jeg et chock så hovedtelefonerne drattede ned om knæ'ne på mig... derefter røg jeg lige så hurtigt ud af terrasssedøren med et meget bestemt (ikke for højt for der er naboer) SCOOBY... KURVEN!... og det forstod han jo godt, og gik til den henviste plads....ja...altså...i 5 minutter... så var den gal igen... (suk)

Forestil dig hvordan det er at gennemleve pjosk efter pjosk hele dagen.
Det gælder osse for de stakkels naboer som blev gjæffet ad.
Løsningen blev til sidst, at vi anskaffede en af de der supersmarte gitterlågersåbørnikkefaldernedadtrappen-anordninger, og satte den op en tidlig morgen.....og ventede... gnæk gnæk...og ventede.... og var den der!
Her gengivet med en lyddesigners opfattelse af hændelserne:

HYYY-YL... vovovovovov!!...løbeløbeløbe...breeeeemmmss...metallisk klanggg (tænkepause???????????)...kradse kradse...pivpiv...forsøgsvis grrrrrr... (suk)...hænge med hovedet....kigge bedende og spørgende op på far....luskeluskelusketilbageikurven...... fnis!.. hi hi hi hi.... slurp (det sidste var en sejrs-kop-kaffe)....

Sådan gik så det meste af formiddagen for Scooby. Han forsøgte mange gange, men måtte til sidst opgive sit vagthundegebet, og jeg TROR faktisk han fik en mindre depression, for de næste 2 - 3 dage kom han ikke rigtigt ud af sin kurv. Lå bare og mulede. Gad ikke snakke. Var da bare ligeglad. Men det er ovre nu og denne, sommer nummer 2 med låge, går meget mere stille for sig, hvilket i sidste ende har resulteret i en meget mindre stresset hund, og en ditto Boa.

Fast forward til denne uge >>>>>>

(Nogle af Jer ved hvordan det lyder på en spolebåndoptager)


Nu har terrassedøren igen stået åben i lange tider og der er kommet en ny plage. Denne gang fra et meget mindre dyr. Den superirriterende og hypermangfoldige stueflue. Når man bor så tæt på vand og landbrug som vi gør, så får man fornøjelsen af de satans små bæster i overdrevet mål. De sidder på PC-skærmen. De sidder på mine ben. De sidder på loftet, de sidder på lamperne. og det værste er, at de sidder på kanten af min kaffekop - og man ved jo aldrig hvor de har været.... eller...jo...man kan fantasere sig til det ikkesandt?

Hundegitteret fra sidste år vil de ikke rigtigt respektere, så nu er der kamp igen..denne gang mod indadgående traffik... Grrrrrr!
Men løsningen viste sig fra en uforventet side, nemlig TV. Ikke i form af en reklame, men blot et klip, hvor en person gik igennem en dør med et super tjekket flueforhæng. Ikke een af de der hjemmeflættede bast-tingester eller noget.. NÆ-HÆ! Dettte her var lavet af tre solide stykker materiale.... Så ku' Boa'en ikke vente længere: "Google er min ven!" tænkte jeg og startede søgningen på løsningen på problemet...og fandt det! I Hobro af alle steder.. og det koster ikk engang mere end omkring 5oo kroner med moms og så'n. Forhænget kommer i morgen fredag 22/6...så jeg glæder mig til at komme hjem fra arbejde, og få det hængt op, så jeg fra mandag kan nyde at 1) Hunden bliver inde. 2) Fluerne bliver ude. 3) min puls holder sig i ro.

Den ser i øvrigt så'n her ud:
http://www.dp-international.dk/insektnetdore/lamelgardin/index-lamelgardin.htm

At jeg så sikkert får rigeligt med fluer når jeg skal ud og være skraldevognschauffør i morgen, er en HELT anden snak.

Hvis du har fulgt med helt her ned til sidste puktum. Så tak for interessen.

Boa

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan jeg få adressen til flueforhænget?
Jeg har ledt uden resultat.
Venlig hilsen
Karen Hilbrands

Anonym sagde ...

Hej Jeg fandt inden jeg så dit indlæg, et flueforhæng næsten magen til i jem og fix for lige under en hund, men sjovt indlæg ;-)
Venligst Dinni Frøsig