mandag den 25. juni 2007

Om Sankt Hans, Theilgaards tykke og Live Grease

Det var så den weekend!

...En af dem med et tætpakket program og mange kilometer under kølerhjælmen.

Lørdagen startede med sovelænge-ning, for der skulle blive pænt meget tryk på resten af tiden.
Jeg var booket til at afvikle Skt. Hans festen på Borgvold i Viborg. Borgvold er en dejlig og hyggelig gammel park ved Søerne, med masser af ænder og krollodiller og en friluftsscene som kommunens kulturudvalg gør flittigt brug af hver sommer.
Ligesom sidste år var det en loppetjans af de fede, da jeg blot skulle møde kl 16 og indtage en færdig opstillet scene og tilhørende lydttelt, smække min Toto CD på og indstille lyden efter forgodtbefindende. Programmet lovede Viborg sportsdanserforening, Viborg Linedansere, Houlkjær Rocks, samt en taler og lidt skønsang.
Stor var skuffelsen, da det viste sig at de unge og ret dygtige musikere fra Houlkjær ikke havde haft så meget forberedelsestid, og derfor havde valgt at lave et 100% playbackshow. Det ville sige ingen instrumenter og ingen spas med at lave lyd til dem i år, og det havde jeg ellers set frem til, for de var rigtigt fede sidste år, og det var anlægget jeg havde til rådighed osse... danserne klarede sigselv med mig som dj på CD-spilleren og talen, ja det er jo blot een mikrofon...til gengæld fik denne ene mic. så til gengæ.d ekstra kærlig compressoromsorg (noget skulle jo for pokker have lov at blinke i lydteltet ikda!)

Skønsangen var en rigtig lille hygger: 2 mand, en guitar og et klaver..yey! live!... og kl 22 var det hjemad igen.
Eller det var det så ikke helt, for jeg skulle jo liiiige til 30 år fødselsdag i Esbjerg hos JOKIH (se vennelisten til højre, hvor der sikkert bliver skrevet mere om den sag)
Det var hyggeligt. Jeg ankom kl 23:45 og vi sludrede over Theigaards fantastiske røde pølser og et par dåseøller til cirka kl. 4...fed aften med Troleyboy - Jokih - Kim T. Hans Pedersen og en hund.

Søndag nåede jeg lige at være hjemme nogle timer inden vi skulle til Odense.
Vi havde fårt fribiletter til Odense Musicalteaters opsætning af GREASE (Tak Anja!) Det var så til gengæld super duper live. Næsten 1200 tilskuere, cirka 50 medvirkende på og bag scenen og dejligt dejligt vejr (det er udendørs).
Det er hovedsageligt unge amatører der deltager, flere af dem fra Young Blues Brothers (YBB) og jeg må sige at det går til den med energi, charme og professionalisme, uanset hvad en hvis kvindelig anmelder fra stiftssidene på ø'en mener om det. Lyden var ganske fin, jeg var selvfølgelig ikke enig med alle de valg lyddesigneren havde gjort, men det er en generel "sygdom i branchen, og det handler jo også om personlig stil & smag. Vokalerne stod dog flot og tydeligt, hvilket var en nydelse, for der er ikke noget værre, end at sidde og anstrænge sig, for at høre ordene.

...det er ikk' sidste gang jeg skal se produktioner fra musicalteatret, det er ganske vist!

Nu er det mandag morgen. Klokken er æsten 2... må hellere hoppe op i kassen og få noget søvn, så jeg kan være frisk til at postbudet kommer med vores nye flueforhæng (se forrige indlæg).

Tak, for at du læser med.
Bo'en

1 kommentar:

jokih sagde ...

Heysan

Og tusind tak for en hyggelig aften lørdag.
Det er nok ikke sidste gang vi skal nyde en af de Tykke Røde fra Theilgaard :-)