torsdag den 12. juli 2007

Hvodan synnes du sæl det går?





Forleden aften sad ovenstående seddel i min forrude å æ Volvo, som jeg havde taget med hjem.

Lad os lige tekstanalysede dén fætter og se hvad man kan konkludere af dette anonyme, skriftlige værk:

1)
Hvis man har en lille smule forståelse for det skriftlige, så ved man, at man RÅBER, når man udelukkende skriver med blokbogstaver.
Så forfatteren har været lidt sur på mig.

2)
Læg mærke til stavemåden af skraldebil:
Hvis dette lille "Æ" tillægges samme betydning som f.eks. betydningen af benzintank, ja, så må jeg altså kun hælde skræller i ladet på den.

3)
Punktum, komma og anførselstegn mangler fuldstændigt.

Man må hermed kunne analysere sig frem til, at forfatteren enten ikke er verdens bedste staver, hvilket jo er fair nok..... men lad os så, sammen, lige læse denne
seddel højt.


Så når man til følgende konklusioner:

*Der skal mindst to mand til at parkere en skraldebil (Nøjh de må være tunge).
*Kun den ene af disse to mand kan fyres .

- ELLER -

*Skrældebiler er hankøn og kan fyres.


Når man så, som jeg, har boet i kvarteret i 3 år kan jeg tilføje følgende kommentarer:

1)
Der har IKKE på noget tidspunkt i de 3 år været parkeret hverken skrælde, og/eller skraldebiler på den gade.

2)
Der er ikke een eneste af renovationschaufførerne i Ribe der på noget tidspunkt er blevet fyret for at parkere en vogn et lidt uheldigt sted.

3)
Jeg HAVDE parkeret den hos mig selv, da den stod et sted meget nær egen dør, hvor der i forvejen står en lastbil og hvor vores egne biler også har været parkerede.

4)
Idioten der har skrevet denne seddel, har følt sig tvunget til at skrive anonyme trusselsbreve, i stedet for at ringe til firmaet og placere en generel klage, og har dermes stillet sig selv i lige så dårligt lys hos mig, som min bil står i dårligt lys hos ham.

5)
Idioten der har skrevet denne seddel har givet mig et meget uheldigt indtryk af hans/hendes personlighed, ved ligefrem at ty til løgne og ved ikke engang at have sat sig ind i, hvem chauffføren er og derved opdage at jeg, i følge færdselsloven) var i min fulde ret til at parkere dér.


6)
FjÅlset er et fjols, for hvis han/hun havde givet sig til kende, så havde de kunnet fået en personlig og uforbeholden undskylning, samt et stort udvalg af dåseøl og dåsesodavand af divergerende mærker af mig, samt en indrømmelse om at "går den så går den, men er i generede af vognen, så flytter jeg den skam"

I stedet håber jeg, at vedkommede har været ude og kigge til min forrude samme nat, for der ville han have set denne kommentar på bagsiden af sedlen:

"Et andet sted" er nu 10 minutters gang hjemmefra, med buske omkring, og ingen private boliger indenfor 100 - 150 meter.

Tak, fordi du læste med.

Boa

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg synes du skulle lægge denne blog post i din rude istedet. Den er da mere på sin plads end en undskyldning.

Det er bare så nemt at være anonym og svine folk til, uden at stå til ansvar for det. Hvis man ikke kan lægge navn til det man mener, s¨å er det simpelthen for tyndt! Bare min mening. Man kunne jo også bare, som du selv foreslår, gå stille og roligt hen og spørge om den ikke kan holde et andet sted - bare en venlig forespørgselv, hvor man forklarer sin mening stille og roligt, istedet for altid at starte med dramatikken.

Kunne du ikke komme til at glemme og tømme vognen, før du kører til fyraften? ;-)

Anonym sagde ...

Nooooo! Ignorér da den kværulant og parker din truck der hvor du gør, når du nu gør dig den ulejlighed at overholde gældende færdselsregler, lokalplaner m.v.

Boa sagde ...

Til Hans:
Jo, det kunne jeg jo godt hvae gjort, men i naboskabens og firmaes gode navn, har jeg så valgt at flytte den. Det er jo i sidste ende nok ikke fordi den unavngivne nabo har syntes at den var grim, det har nok nærmere vaæret fordi han/hun har ment at den lugtede lidt grimt... Man kan jo ikke ligefrem sige at den dufter af hverken roser eller dans på lutter lagkage.
Boa