onsdag den 4. juli 2007

Om at tage sig til hovedet.

Nu stopper festen altså.
Jeg ved ikke om det er mig der er til grin, eller om det blot er situationen der er grinagtig. Under alle omstændigheder, så sidder jeg godtnok lige og prøver at tage mig til hovedet.... hvilket er svært når man samtidig sidder og ryster på hovedet :)

The story:

Forleden ville jeg købe et tyskland & omegn kort til TomTom bilnavigationen. Det er en meget enkel operation der involverer et besøg på deres hjemmeside og et Visakort.
Så langt så godt... klikke klikke klikke...vælge & vrage...bestille....
"And now, all I need is your creditcard-number".

Ingen problemer i det, jeg har handlet på nettet før, og har stor tiltro til TomTom.
Men da jeg så kom til bekræftelsesmodulet, viste det sig, at TomTom så ikke lige har den samme tiltro til Visakort i almindelighed, så jeg skulle nu - som noget vildt, nyt, trendy's & smart - omdirrigeres til Nordea Netbank og VERIFICERE at jeg virkelig var den stolte ejer af det aktuelle Visakort..... men....suk..det fungerede bare ikke.
Netbanken lavede en timeout...selvom der ikke engang var gået nogen tid endnu...og så kunne man ikke gå tilbage, for hele bestillingsmodulet var nu forældet.

Om igen... samme resultat
Om igen igen... samme resultat igen.
Om igen igen igen... samme resultat igen igen.

Til sidst ringede jeg til min ven Erik, og spurgte om han ikke kunne købet det kort til mig, da han har andre korttyper, og selvfølgelig kunne han det og tysklandskortet kom i hus uden yderligere problemer. End of story.

...tro'de jeg.

For 2 dage senere kommer der så en glad & høflig mail fra TomTom med min ordrestatus...og til min gru kan jeg læse, at jeg har købt, betalt og modtaget eet kort, men at der er hele 3 udestående ordrer på samme kort, som blot lige afventer verificering af mit Visakort... Yikes!.. 3 x 47 euro er osse en slags penge, så det skal bare stoppes.

Og her kommer vi så til den hovedrystende del af historien.

Jeg ringer til TomTom's danske supportnummer for blot at blive sat i en laaaang kø, og fåer et automatisk svar der foreslår at jeg løser problemet gennem netversionen af deres DANSKTALENDE support.... fair nok...jeg smider en mail til dem...men fortsætter også med at ringe uden held.

Dagen after får jeg et svar: Tak for din mail, må vi bede dig ringe til vores DANSKTALENDE support på nummer XXXXXXXX?

HA!..

JOW!

Det gør vi da så bare... igen...men ak & ve... der er stadig vildt meget optaget... så jeg sender dem en mail tilbage, hvori jeg gør opmærksomt på, at jeg skam da HAR ringet...mange gange...så om jeg i stedet må foreslå st de ringer til mig på nummer xxxxxxxx??
..det er så ikke sket endnu

Jeg føler lissom det går i ring det her...derfor er jeg hovedrystende...og derfor kan jeg ikke tage mig til hovedet...(for det ryster jo).

Nu har jeg i øvrigt spurgt til rimeligheden i dette forløb på TomTom's danske user-forum, så jeg er spændt på om min ven, Jan E. der er moderator dér, evt. kan gøre noget ved det.

Tak fordi du læste med.
Boa

PS:
Dette er under ingen omstændigheder en sviner af TomTom's produkter..men udelukkende et brokkeri over deres danske supportcenter.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja det er jo ikke den service man forventer af så stort et firma, og jeg kan allerede høre en brødflov direktør af en art, stå og forklare sig i DR's Kontant, eller noget i den retning.

Heldigvis er vi jo som forbrugere så heldigt stillet, at du kan annulere dine handler, enten via netbank eller ved at gå ned i banken. Du skal nemli' ikke betale for en vare som du ikke har fået, og jeg synes du selv har forsøgt at udrede trådene, så derfor vill ejeg bare annulere det hele, hvis jeg var dig ;-)

Så kan de jo se hvor mange rykkere de gider at smide efter det! Du har jo aldrig fået et produkt...

Boa sagde ...

Hey!
Ja, det ender sikkert osse med en tur i banken. For det er no NETOP en anullering af de 3 ekstra ordrer jeg prøver på at opnå, da jeg jo har modtaget den ene version jeg bad om.... man sukker :)