onsdag den 10. december 2008

Danske radioreklamer er for kedelige

....sådan lyder overskriften på een af historierne på http://www.radionyt.com/

http://www.radionyt.dk/artikel/default.asp?id=15562

"Nææhhhh... virkelig???? Det SIGER I ikke? "Nøøøøøjhhhhh....." "No shit Sherlock!"

Og lad mig lige tilføje et: "Det har jeg godtnok sagt i mange mange år".

Og jeg har, sammen med mange af mine producerkollegaer fra diverse radiostationer og reklamestudier haft, og prædiket, svaret på dét problem en million-milliard gange:

Det er fordi, at der i hver eneste salgsafdeling på hver eneste lokalradio sidder en stak meget dygtige sælgere, som desværre lider af den des-illusion, at de også er gudsbenådede tekstforfattere......

Hate to brake it to ya dude:....De er aldeles overhovedet slet ikke dygtige tekstforfatere.
de er ikke engang middelmådige tekstforfattere, de er slet ikke tekstforfattere overhovedet.

Sådan er det.

Det er et ufravigeligt faktum.

Ble' der sagt.

I dét øjeblik, hvor man fra salgsafdelingens ledelse, eller måske endnu højere oppe i radioens ledelse, fatter, at reklamesælgere skal sælge og man derefter sætter en tekstforfatter til at skrive reklamen, så skal I bare se...æhh høre...

Utroligt at det skal komme helt oppe fra Professor Grønholdt, før nogen gider lytte til det.
Men jeg giver ham ret (jublende), og håber at hans undersøgelse vil hjælpe på problemet.

Selv jeg, som eller er en ihærdig, glødende, lokalradiofan, med over 15 års arbejde i branchen da jeg stoppede, gider ikke længere lytte til dem, af den simple grund, at jeg bare ikke ORKER at høre flere døddårlige radioreklamer.

....og lad os nu slet ikke komme ind på emnet "dårlige reklamespeakere", for så får jeg da aldrig stoppet igen.

Boa

1 kommentar:

jokih sagde ...

Ja nogen nyhed er det jo ikke ligefrem, men du har jo ret meget ret.

jeg tror dog også at der er endnu en krølle på halen, for jeg tror også at sælgere ikke tør modsige kunder, og fortælle dem, at de skal altså også bruge en sjat penge på at få noget ORDENTLIGT produceret, for du kan jo også sagtens få en plasticdims produceret i Kina, og så prøve at sælge den som eksklusivt deisgn, men det virker bare ikke rigtig.

Kunderne er blevet opdraget af dårlige sælgere til, at reklamen ikke må koste noget, ikke tage mere end 10 sekudner, og skal sige så meget som overhovedet muligt på de 10 sek, og så skal den bare køre en krilliard gange på en måned, og så er budskabet nok feset ind.

No way, José!

Radioreklamen dør i mylderet af andre dårlige reklamer, fordi der ikke er nogen der kan sælge de gode reklamer.
Drop de store reklamebureauer, som fanme heller ikke har ordentlige tekstforfattere, og så få det lavet af dem der kan, og ved hvordan man kan. Regn med t det koster lidt, og vis så at du tør prøve noget nyt!

Man får jo heller ikke sit nye hus tegnet af naboen for 250 kroner, af en der har taget et aftenkursus i tegning med kul! VEL!

Uh jeg kan mærke at blodtrykket også stiger her nu...