lørdag den 12. januar 2008

Verdens letteste job i Esbjerg?

.......eller bare endnu en uheldig skiltemaler.




På Julegavebyttetur til Esbjerg, fredag i denne uge, stod jeg udenfor FONA i Kongensgade, og fik mig en vente-på-at-børnene-bestemte-sig-for-hvad-gavekortene-skule-bruges-til-smøg.




Jeg har nu aldrig syntes, at udstillingsvinduet i Fona var noget specielt, men netop denne dag havde en ansat i butikken - ganske uforvarende - sørget for lidt ekstra underholdning, da han/hun havde klæbet dette skilt op i vinduet:










Umiddelbart et ganske uskyldigt skilt, men når man så har en hel smøgs tid til at nærlæse skiltet i, så går det pludselig op for mig, at DETTE måtte være det letteste job i verden, da alle opgaverne jo må være gamle, brugte, og dermed allerede være løst/udført..... vi zoomer lige ind på detaljen:

Nu skal der jo ikke herske nogen tvivl om, at jeg skam udemærket godt ved, at de butiksansatte i Fona har pænt travlt, meeeeeeeeen, en LILLE smule korretur ville nok have været på sin plads i dette tilfælde, og da jeg 5 minuttere senere, på humoristisk vis, nævte bøffen overfor den unge mand bag disken, lød det på hans svar, som om at han havde fået det kommenteret før.....men hvoffer hulen retter de det så ikke?

Måske, fordi det at rette et skilt falder ind under kategorien forfaldent arbejde, og derfor må formodes at være gjort allerede?????

v.h.

Boa

Flueknepper og butiksskiltefejlfinderentusiast.

P.S.

Lad mig lige knibe en bid ærgelse ud mellem sidebenene, nu hvor jeg er igang med Fona Esbjerg, og siden jeg kommer fra Struer:

B&O adelingen....dén var der godtnok noget forfaldent ved:

Der var støv på alle apparaterne i B&O udstillingen, selv på de nye apparater. Halvdelen af udstillingerne manglede apparater og havde blot en tv-stand med løse ledninger hængende til højre & ventre og for at det ikke skulle være løgn, så kørte der en PHILLIPS instore reklamefilm om super lækre farver på ALLE B&O skærmene på samme tid.... det er bare ikke i orden!!!

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej det er sgu godt nok gået ned af bakke, da effekten af "de er så flinke i Fona" aftog. Køber sjældent noget derinde, men går dog alligevel derind, før merlin!

Men det kan jo også være bøffen er bevidst, for de unge kan jo ikke stave og skrive i dag, så derfor er det måske i virkeligheden et reklamestunt der rammer plet midt i målgruppen. Man skal kunne stave sig fonetisk til alt:

"Arbajdøsdraing søjes til ald arbajdø", du ved ;)

Anonym sagde ...

MUAHAHAHHAHAHHA!! Sjov historie!
- endnu mere sjovt, at du rent faktisk går ind og fortæller dem det ... Det er når man gør sådan, at man lige så godt kan se i øjnene, at man er en gammel nar ... i hvert fald hvis det står til ham/hende bag Fona desken :-)

Mht. B&O afd. ... straight uu, set udefra ... helt ærligt ... Er tiden ikke løbet fra B&O !?
Er det stadig så "moderne"/vigtigt at være B&O ejer?
Ikke alene glippede det for dem at være toneangivende på fladskærmsmarkedet - eller id et hele taget at komme med i kampen ... men der findes også mange andre produkter, som B&O også laver .. som mange andre laver lige så gode, men nok vigtigst, lige så flotte ...

Er det bare mig, eller det ikke lige "B&O tid - for tiden" ?!

Boa sagde ...

Tjah.

"Den gamle fabrik" i Struer er jo altid blevet anklaget for at være et par skridt bagud, sådan var det også da Phillips kom med CD-spilleren. Den meget konservative ledelse valgte dengang lige at se hvordan det nu gik med "det der format", inden man selv lavede et sådant apparat. Og da de endelig, langt om længe kom med deres CD50 så lød den mildest talt ganske afskyeligt.

Vil man have lækkert design så synes jeg stadig at B&O - med enkelte undtagelser som f.eks. den nye telefon og fjernetjening - at B&O har noget at byde på. Men det er ALT for dyrt i forhold til ydelsen(lyd og billedkvalitet) Og jeg skal da gerne indrømme at et Samsung TV, som det du selv har, Atam, er super fedt og super flot.

Og ja, kald mig bare en gammel brokrøv, men uanset alder, så synes jeg stadig, at det mindste man kan gøre som skiltemaler/skriver er, at tjekke ordvalg og stavning.

Boa

Anonym sagde ...

Mht. skiltet i Fona ... Så er det ikke mig der synes du er en gammel sur mand ... men jeg forestillede mig bare, at da du vendte ryggen til ham/hende ved desken ... så blev det tænkt :-)

Og B&O ... Jeg gir' dig ret, de laver flotte produkter ... Det var heller ikke så meget det jeg mente, men mere at folkets efterspørgsel ikke er så stor mere - og så var der lige det med fladskærmen, hvor B&O ikke kom med i kapløbet ...

Men jeg mente nu mest af alt, at der blandt forbrugerne ikke er så meget fokus på B&O mere. Jeg selv og mange jeg kender har haft B&O udstyr i mange år, men er nu begyndt at kigge og købe i andre retninger ...

Fornemmer noget der er lidt mere end en tendens!

Boa sagde ...

True that!
Boa

Anonym sagde ...

MEN!

Hvorfor tog du ikke jobbet i Fona - insisterede på, at du ikke skulle lave noget og sagsøgte bunden ud af deres forretning, når de fyrede dig - du har jo jobopslaget som bevis :-)

For amerikansk, for lidt sydvestjylland? :-)

Anonym sagde ...

Kunne jo være en ide at gøre, men der er vist også noget med intentionerne i det, for lyder det urealistisk, så gør man det ikke i "god tro", og så er du fucked ;)

Anonym sagde ...

ROFL... bliver nødt til at blogge dette. Jeg har arbejdet derinde i esbjerg og "believe" men de er fuc... up derinde. Skidegode sælgere ingen tvivl dér, men når det kommer til stykket har de overhovedet ingen ordenssans og de er bund dovne. Lige en ting til prøv at spørge hvad de der stjerner og prikker betyder på deres skilte hehe...

Boa sagde ...

Christian, hvad er så linket til din blog?

Boa